10 супер храни, с които да влезете във форма след раждане

Всяка млада майка знае, че един от приоритетите известно време след раждането е връщането във форма - и свалянето на килограми. Истината е обаче, че по време на бременността тялото изразходва много от полезните вещества, а енергията след раждането често пъти отсъства или е силно намалена. За да подхраните организма си с най-подходящите хранителни вещества, можете да следвате лесен списък със суперхрани, които да върнат усещането за здраве и сила на тялото след раждането на бебе и да ви помогнат да влезете във форма по-бързо. Ето десет от тях.

 

Сьомга

Тази риба е истинска хранителна бомба от полезни вещества, които са оосбено нужни на младите майки. Като храна с наситени мазнини и богато количество натрий, калий и фосфор, тя е безценна за костната система, а в нейния състав откриваме и високо съдържание на Омега-3 мастни киселини, които въздействат срещу образуването на съсиреци в организма. За трениращи хора е силно желателна, а като количество се препоръчва консумация средно около 350 грама сьомга на седмица.

 

Банани

Ето една храна, която освен вкусна и засищаща, помага и за други елементи от деня - като например, лесното заспиване. Добрата почивка е много важна за това тялото да не чувства нужда да трупа мазнини. Съдържанието на магнезий и триптофан в бананите (вид аминокиселина) помагат за производството на серотонин, а той от своя страна произвежда мелатонин, един хормон, който успокоява тялото, отпуска мозъка и приятно релаксира преди сън. Освен в бананите, триптофан се съдържа и в пуйка, спанак и яйца, които е добре да консумирате заедно с въглехидрати. Затова намачкан банан върху пълнозърнеста филийка с малко мед е идеално хапване, преди да се отправите към леглото.

 

Сусам

Въпреки, че това е храна, с чийто прием не бива да се прекалява, сусамът зарежда тялото с безценни минерали и витамини. Той има огромно съдържание на желязо, магнезий, мед и фосфор, все неща много важни за костите и за цялостното здраве на организма. Сусамът може да прибавяте към смутита, към кисело мляко и към най-различни сосове, а най-добре е да бъде смлян, за да усвои организма най-добре хранителните вещества.

 

Черен шоколад

Не всичко сладко е вредно и черният шоколад го доказва. В определени количества (около 25 грама на 2-3 дни), той повишава настроението, благодарение на съдържанието на фенил етил амин, засища и дори предпазва от кариеси. Последното е доста изненадващо, но е резултат от съдържанието на теобромин – алкално вещество, което убива бактериите, причиняващи кариес. Важно е да избирате шоколад с по-високо съдържание на какаово масло, тъй като то повишава добрия холестерол.

 

Бадеми

Чудесна храна, която да включите в периода след раждането (а и не само) са бадемите. Хапвайте ги задължително сурови, тъй като така ще вземете най-добрите вещества от тях - витамини B12, E, магнезий, манган, мед, цинк, калций и калий. По шепа на ден ще ви дадат достатъчно енергия, а в същото време ще помогнат и за отслабването ви.

 

Портокали

Този толкова популярен плод всъщност е изключително ценен за тялото на жената след раждане. Високото съдържание на витамин C спомага за възстановяването и изграждането на тъканите в тялото и тяхната гъвкавост и устойчивост.  Този витамин е и ключов за абсорбирането и обработката на желязо в човешкото тяло. С консумацията на портокали ще можете по-бързо и ефективно да се върнете и към тренировките си.

 

Авокадо

Хранително, вкусно и подходящо за разнообразни рецепти - авокадото е особено подходящо за млади майки, особено, ако все още кърмите. Именно поради производството на кърма, може би огладнявате и доста по-често от обичайното. В 80% от състава си, авокадото е мазнина, а това позволява много по-добро засищане за дълго време. То е и прекрасен източник на витамин B, K, калий, витамин C и витамин Е.

 

Зеленолистни зеленчуци

Спанак, краставица, броколи и карфиол - не винаги звучат много привлекателно, но са незаменими за тялото на младата майка. Пълни са с витамин A и ретинол, две вещества, които са много полезни и за вас, и за бебето. Зеленолистните са богати и на калций и бедни на калории, така че консумацията им ще помогне и за свалянето килограми. Използвайте ги в салати или в случая на спанака - съвсем леко задушен, като добавка към кафяв ориз.

 

Пълнозърнест хляб

Най-полезният хляб без съмнение е пълнозърнестия и това се дължи на факта, че най-полезните вещества се съдържат в обвивката и зародиша на зърното. Освен това, колкото по-едро е смелено брашното, толкова по-добре, тъй като при меленето на фини брашна се губят над 80% от витамините от група B и микроелементите. За тялото на младата майка, пълнозърнестият хляб дава незаменими хранителни влакна, които са полезни за стомашно-чревния тракт и за имунитета, както и за сърдечно-съдовата система.

 

Кисело мляко

Една от най-незаменимите храни за възстановяване на бактериалния баланс в организма след раждането е киселото мляко. Истинското кисело мляко съдържа лактобактерии, които се считат за природен антибиотик и неутрализират голяма част от токсините, попаднали в човешкия организъм. То е и чудесен източник на калций, протеин и витамини от B група. Ето и една идея за вкусно и полезно смути: използвайте кисело мляко, шепа боровинки и две лъжици семена и ядки по избор.

 

Употребата на всички тези суперхрани редовно ще ви доведе отново до максимум енергия и ще ви помогне да съхранявате себе си и организма си, докато се грижите за вашето бебе. И не забравяйте, че хранителният режим в този период е ключов за вашето и неговото здраве.