Грешките, които провалят всяка диета

Диетата е неизменна част от живота на някои хора, в опити да достигнат перфектните пропорции на своето тяло и стремящи се  постоянно към постигането на по-добри резултати в борбата с излишните килограми. Може би и вие сте от хората, които често се подлагат на различни диети и ако е така, то сигурно сте забелязали, че желаните резултати не винаги са такива каквито ни се иска или каквито сме очаквали в началото. Това пък действа изключително демотивиращо на всеки диетуващ човек, ограничил се от любимите си храни и крайната цел- мечтаните килограми, изглеждат някак все по-далеч. 

И тук идва въпросът - замисляли ли сте се кои са най-честите грешки, които допускате по време на диета и които са способни да саботират всички положени усилия? Именно на тях ще спрем вниманието си днес, защото какъв е смисълът от гладуването и ограниченията, ако все още не харесваме образа в огледалото. 

 

1. „Започвам от другия понеделник…“

Репликите „На диета съм от Нова година“ или „Започвам диета от другия понеделник/месец“ са първият сигнал, че все още психически не сте готови да се подложите на лишения. Обикновено изричаме тези думи, когато искаме да успокоим съвестта си, похапвайки нещо непозволено, но често до хранителен режим така и не стига. По-лошото е, че много хора, вярвайки, че наистина ще започнат да се ограничават след определен период, подсъзнателно се презапасяват с храна, от която планират да се лишат. По този начин се получава обратният резултат и цялата диета се проваля.

 

2. Избор на неподходяща диета 

Другият основен проблем при старта на диета е избор на неподходяща такава. Ако част от храните не ви понасят добре или не са ви любими и вкусни, прекратете диетата.

Няма смисъл да се мъчите и да подлагате организма си на стрес. 

Тук ще добавим и, че неправилна диета, която не е съгласувана със специалист, може да доведе и до редица сериозни здравословни проблеми – не си струва да подлагате здравето си на риск в името на няколко килограма и най вече заради диета, която не е подходяща за вас.

Информирайте се, четете и най-вече - винаги се допитвайте до специалист, когато започвате нова диета.

 

3. Недостатъчна хидратация 

Вода, вода и пак вода. Запомнете, че няма как една диета да е успешна, ако не приемате достатъчно вода. Тя ще ви засити, ще забърза метаболизма и ще прочисти тялото от токсини. Пригответе се да приемате поне по два литра вода на ден, за да се доближите до желаните резултати.

 

4. Липса на физическа активност 

Да, може да отслабнете и без да тренирате, но бъдете сигурни, че ще се чувствате много по-енергични и ведри, ако правите дори само 10-20 минутни упражнения вкъщи. И разбира се – ще забързате постигането на желаните резултати.

 

5. Липса на мотивация 

Започвайки диета, трябва ясно да си дадете сметка към какви резултати ще се стремите, да проявите воля и самодисциплина. Ще разберете, че сте се преборили не просто с глада, но и с вас самите, когато някой до вас хапва любимата ви нездравословна храна и вие не се изкушите да хапнете от нея.

 

6. Гладуване

Не гладувайте. Бъдете сигурни, че дори да постигнете някакви първоначални резултати, в дългосрочен план едва ли ще може да ги задържите, защото рано или късно ще започнете да се захранвате нормално и ще качите част от загубените килограми. Да не говорим, че ще бъдете гладни, съответно напрегнати и без грам енергия.  

 

7.    Броенето на калории

Броенето на калории само може да ви изнерви допълнително. Когато започнете диета, трябва сами да си поставите ограничения в количеството храна, която приемате. 

Не бързайте да постигнете желаните резултати. Подгответе се, че ако искате да ги задържите, ще трябва да изградите свой хранителен режим, който да не наричате диета. Дайте време на себе си и на организма да се приспособи към един нов и здравословен начин на живот и никога няма да ви се налага да сте на диета отново.