10 идеи за закуска, която ще те втали

Закуската е най-важното хранене и е особено важно тя да е вкусна, здравословна и да осигури цялата енергия, от която се нуждаете през деня.
 
За съжаление много хора в сутрешниата бързина забравят да закусват или хапват набързо нещо нездравословно, което води до липса на достатъчно енергия през останалото време от деня, преждевременно огладняване и, разбира се, проблеми с теглото.

Ето защо в днешния ни материал сме подбрали 8 предложения за бърза, вкусна и здравословна закуска за перфектен старт на деня.

 

1.Яйца 

Яйцата са богати на протеини и витамин В12. Освен това могат да се приготвят бързо и да се комбинират по най-различни начини, а и са сред най-подходящите и здравословни предложения за закуска.
Може да приготвите чист омлет, яйца на очи, варени такива, или да изпробвате различни комбинации с други здравословни продукти, например спанак, авокадо, домати и други и да си гарантирате вкусна, здравословна и засищаща закуска.

 

2. Сандвич с пълнозърнест хляб

Не се притеснявайте, че в това предложение е включен пълнозърнест хляб. Както вече уточнихме закуската е най-важното хранене през деня и може да си позволите да хапнете пълнозърнеста филийка за повече енергия през деня. При хора, които активно спортуват дори е задължително да подсилят организма си с малко повече калории.

Ето и няколко предложения за вкусен и здравословен сандвич:
 

Пълнозърнеста филийка с авокадо и риба тон 
За целта намачкайте добре узряло авокадо върху филия пълнозърнест хляб и комбинирайте с риба тон. Комбинацията е вкусна и засищаща.
 
Тост с пълнозърнеста филийка и пуешко филе
Тази комбинация е изключително вкусна и е чудесна алтернатива за всеки, който не обича риба тон. Наредете пуешко филе и любими зеленчуци като домат, краставица или червена чушка върху пълнозърнеста филийка хляб. По желание запечете на тост.
 
Препечена пълнозърнеста филийка с извара 
Още едно предложение за здравословен старт на деня - пълнозърнестата филия с извара отнема не повече от минутка за приготвяне, но комбинацията е здравословна и засищата.
 
Пълнозърнеста филийка с фъстъчено масло 
Последната ни идея с пълнозърнест хляб е филия с фъстъчено масло, което съдържа фибри,протеини и магнезии и ще ви засити за дълго време.
 

 

3. Кисело мляко с мед, мюсли и канела

Това е една засищаща, вкусна и много полезна закуска. Медът е богат на витамини, минерали, лесноусвоими белтъчини, ензими и аминокиселини. Той съдържа и елементи, които подпомагат храносмилането и подобряват обмяната на вещества. А и да не забравяме, че е чудесен заместител на захарта.
Мюслито от своя страна е нискокалорично и се съчетава чудесно с останалите съставки от тази закуска.
Комбинацията с канелата ще направи от сутрешното хапване истинска суперхрана. Не забравяйте, че тази подправка понижава кръвната захар и намалява холестерола.

 

4. Кисело мляко с плодове 

Добавате към няколко лъжици кисело мляко и любимите си сезонни плодове и ще получите бърза и полезна закуска за тонизиращ старт на деня.

 

5. Кисело мляко с чия, банан и канела

Последното ни предложение за закуска с кисело мляко съдържа чия, банан и канела. Семената от чия са с висока енергийна стойност, стабилизират имунната система и същевременно подпомагат отслабването заради високия процент фибри, който съдържат.
Бананът, от своя страна, е известен като източник на енергия, който не съдържа мазнини, холестерол и натрий. Те съдържат и по-голямо количество сложни въглехидрати, които се абсорбират по-бавно от организма и поддържат чувството за ситост.
 
Завършваме тази комбинция отново с канела и ето-имате страхотна и полезна енергийна закуска.

 

6. Плодова салата 

Учудващо за някои хора, но плодовата салата е сред най-бързите, вкусни и здравословни закуски, които можете да приготвите. 
Лятото може да комбинирате праскови, ананас, пъпеш, ябълка или  ягоди и малини.
Зимата пък може да си направите пъстра плодова салата с банан, портокал, мандарина и киви.
Важното е да комбинирате плодове, които обичате и ще похапнете с удоволствие рано сутрин, а не по задължение.

 

7. Бананови палачинки

Може би банановите палачинки ви звучат сложни за приготвяне, но ви гарантираме, че се приготвят много бързо и най-вече са много вкусни.
За целта ви трябват две яйца, няколко банана (3-4) и щипка ванилия. Пригответе си тиган с незалепващо покритие, за да не се налага да използвате мазнина. Ако нямате такъв, може да нанесете много тънък слой масло. Разбъркайте яйцата и към тях прибавете предварително намачкани с вилица банани, разбъркайте добре и ето - вашата смес е готова.
Загрейте котлона предварително и оформете палачинки от 1-2 супени лъжици от сместа. Поднесете ги топло и по желание овкусете с мед.
И така, за около 15 минути, ще имате разнообразна и здравословна закуска.

 

8. Авокадо 

Споменахме ви по-горе няколко рецепти с авокадо, но сега ще му обърнем специално внимание. Този плод съдържа здравословни мазнини, които бързо се усвояват от организма, да не забравяме и това, че съдържа близо 20 витамини и минерали и е пълно с фибри.
Освен намазан на филия хляб и като гарнитура към други ястия, може да приготвяте авокадото за закуска и като го разрежете на две, добавите яйце и го изпечете за 10 минути във фурната.
Друга подходяща  и здравословна комбинация е да направите смути с авокадо, банан, мед и кисело мляко.

 

9. Овесена каша

Не всеки намира овесената каша за вкусна, но пък ви гарантираме, че е изключително полезна закуска. Освен, че ще заредите тялото си с енергия, овесената каша е и превенция срещу наднормено тегло. Към това добавяме, че е богата на протеини, антиоксиданти, магнезий и витамини.

 

10. Печена тиква с мед и орехи

Завършваме нашите предложения с тиква -тя е нискокалорична, хранителна, богата на витамини, забързва метаболизма и, разбира се, е много вкусна.
Препоръчваме ви да я приготвите на фурна и при поднасяне да я гарнирате с мед и орехи.
 

Не пропускайте и приема на течности, като започнете още от сутринта с чаша вода или неподсладен чай за детоксикация и хидратация.

Ако превърнете приготвянето на здравословна закуска в ежедневен ритуал, това със сигурност ще се отрази благоприятно както на кожата, така и на проблемни зони от тялото.
Не забравяйте – храната не е враг на красивото тяло, а неговия най-верен помощник. Но е важно да е качествена, здравословна и в премерени количества.