5 упражнения в офиса, с които ще преборите подутите крака

Една от най-неестествените пози за човешкото тяло - седенето - е и позата, в която оставаме най-продължително време в ежедневието си. Много от градските хора работят на бюро, а това застояване в дългосрочен план води до здравословни проблеми - като подутите крака, които никак не изглеждат атрактивно. Всъщност в масовия случай, това се дължи главно на задържане на вода. Градските хора обаче не трябва да се притесняват - има как да се противодейства на резултата от дългото седене през деня. Eто пет лесни упражнения, които можете да изпълнявате дори в офиса, с които да се раздвижите и да промените ситуацията “подути крака”.

 

Повдигане на крака под бюро

Седенето не е задължително без движение. Това упражнение е лесно и, може да се каже, незабележимо за околните. Стъпете с двата крака на земята, след това изпънете единия и го повдигнете нагоре така, че да е паралелен на пода. Задържте за пет секунди, след което го спуснете. Повторете с другия крак, отново за пет секунди. Направете по 10 повторения на крак, а ако искате да усложните упражнението още малко (и да го направите още по-ефективно), опитайте се да очертавате малки кръгове с пръстите на крака, докато го държите изпънат и броите до пет. Това е чудесно упражнение за подобряване на оросяването и избягване на подути крака в края на деня.

Стягане на глезените

Да, и на глезените ни има мускули и е важно те да бъдат раздвижвани, особено в дни, когато ставането от бюрото се случва по-рядко. Поставете и двете стъпала плътно на земята, със свити под 90 градуса колене. Повдигнете само петата си право нагоре, а пръстите на крака дръжте прилепени към пода. После спуснете петата и вдигнете пръстите, като този път петата остава долу. Повторете поне 20 пъти за всеки крак. Така ще постигнете гъвкавост на мускула на глезена, която е много важна за изящния му вид.

 

Повдигане на пръсти

Ето едно чудесно упражнение за прасци, което можете да изпълнявате в изправена позиция - докато сте в офисната кухня, на кафемашината или на принтера. То е много просто, но ефективно - просто започнете да се повдигате на пръсти и да се спускате пак. Направете поне 30 повторения. Това упражнение осигурява раздвижването, от което се нуждаят краката ви така, че застоят на бюро да не се отразява чак толкова, а подутостта да остане в миналото.

 

“Подскоци” на коляно

Всеки е виждал как онзи нервен колега седи и пулсира с коляното си нагоре-надолу по време на среща, но едва ли знаете, че това е доста добър начин за раздвижване на краката така, че впоследствие да няма неприятно подпухване. Подскоците на коленете са начин да раздвижите кръвта така, че тя да циркулира правилно дори да прекарвате деня в седене. Можете да го правите за около 10-20 секунди на всеки час, за да си осигурите нужното движение на краката.

Така само с четири лесни варианта на леки раздвижващи упражнения за крака, несъмнено ще усетите разлика в състоянието си след дълъг ден, прекаран в офиса. А подутите глезени и крака ще останат в миналото - там, където им е мястото.

 

Стълбите са ваш приятел!

Независимо дали работите на 10-тия или на 2-рия етаж, опитайте се да не използвате асансьора, а напротив - да се качвате и слизате по стълбите, когато отивате и си тръгвате от офиса. Това ще раздвижи не само краката, ще предотврати подуването, но и ще подобри кръвообращението в цялото тяло. Ако сутрин бързате да се качите и нямате време да се качвате по стълбите, то направете 2-3 слизания и качвания по стълбите в обедната си почивка (преди храненето). Краката ви със сигурност ще ви бъдат благодарни!